Slide Background
Uczennica klasy IIIb – Lena Chołody, pod opieką p. M. Kubaj, w dniach 25-26.04.2024r. wzięła udział w finale XVII Regionalnego Konkursu Przyrodniczo-Krajoznawczego Edukacji Wczesnoszkolnej klas II-III ph. „Bądźmy przyjaciółmi przyrody” organizowanego przez Ligę Ochrony Przyrody w Jeleniej Górze.
Pierwszego dnia wyjazdu gościliśmy w Nadleśnictwie Ruszów, gdzie odbył się półfinał. Konkursowicze przez 45 minut zmagali się z zadaniami testowymi, w których musieli wykazać się wiedzą przyrodniczą na bardzo wysokim poziomie, a rezultatem było wyłonienie dziesięciu najlepszych przyrodników, którzy następnego dnia zmierzą się w wielkim finale. Lena bez problemu poradziła sobie z wyzwaniem i znalazła się w owej finałowej dziesiątce!
Po części konkursowej wybraliśmy się z leśniczym na wycieczkę krajoznawczą w pobliski las. Można było tam zaobserwować pokaźne żeremie bobrów, a także ciekawe okazy fauny i flory. Wizytę w Ruszowie zakończyło ognisko. Następnie ruszyliśmy do Świeradowa-Zdroju, gdzie mieliśmy okazję odwiedzić „Stację-Kultura” – a tam m.in. wystawę malarską oraz makietę okolicznej linii kolejowej. Zwiedziliśmy również Dom Zdrojowy, poznający przy tym wiele ciekawostek związanych z jego historią. Po dniu pełnym wrażeń dotarliśmy do miejsca noclegu, czyli Młodzieżowego Schroniska Turystycznego w Staniszowie. Był to czas na integrację uczestników i dobrą zabawę. Nazajutrz, tuż po śniadaniu, miał miejsce wielki finał tej edycji konkursu. Po odpowiedzeniu na 10 pytań zadanych przez komisję finaliści mieli za zadanie zreferować ciekawostki krajoznawcze i przyrodnicze o swojej miejscowości. Trzeba przyznać, że Lena wspaniale i pasjonująco opowiedziała o swojej małej ojczyźnie – Gryfowie Śląskim oraz okolicach, co komisja oceniła maksymalną liczbą punktów. W ostatecznej klasyfikacji Lena zajęła VIII miejsce – otrzymała pamiątkowy dyplom oraz ciekawe nagrody rzeczowe. GRATULUJEMY!
Jest to ogromne osiągnięcie – łącznie do konkursu stanęło aż 521 uczniów ze szkół regionu jeleniogórskiego. Był to debiut „Naszej Dwójki” w konkursie organizowanym przez LOP, ale mamy nadzieję, że to wydarzenie na stałe wpisze się w nasz kalendarz.